부채살 [567338] · MS 2015 · 쪽지

2015-03-28 20:41:16
조회수 614

2012학년도 대수능 외국어 30번 빈칸 추론 이해가 안돼요ㅠㅠㅠㅠ

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 Often in social scientific practice, even where evidence is used, it is not used in the correct way for adequate scientific testing. In much of social science, evidence is used only to affirm a particular theory ― to search for the positive instances that uphold it. But these are easy to find and lead to the familiar dilemma in the social sciences where we have two conflicting theories, each of which can claim positive empirical evidence in its support but which come to opposite conclusions. How should we decide between them? Here the scientific use of evidence may help. For what is distinctive about science is the search for negative instances ― the search for ways to falsify a theory, rather than to confirm it. The real power of scientific testability is negative, not positive. Testing allows us not merely to confirm our theories but to ---------------------------- <3점>
① ignore the evidence against them 
② falsify them by using positive empirical evidence 
③ intensify the argument between conflicting theories 
④ weed out those that do not fit the evidence 
⑤ reject those that lack negative instances 

 답이 4번인데, 여기서 5번이 안되는 이유좀 구체적으로 설명해주실 분 없나요???

 결국 이 문제의 요지가 증거를 활용할 때 falsify 해라, 즉 거짓임을 증명해라 라는 것 같은데 5번 선지의 ' 부정적인 예시가 부족한 이론들을 거부해라 ' 라는 게

 부정적인 예시가 있는 이론들을 활용해라, 즉 falsify 해라 라는 의미 아닌가요??

 제가 생각하는 과정에서 어디가 잘못된걸까요?? 구체적으로 설명해주시면 감사하겠습니다 ㅠㅠㅠㅠㅠ 

 

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  • 손무당 · 560741 · 15/03/28 21:16 · MS 2015

    5번 선지 해석하면 부정적 예시가 부족한 이론들을 거부하라인데, 이론을 확고히 하려면 부정적인 예시를 포함한 이론이 거짓임을 증명(falsify) 해야죠. 부정적 예시가 부족한(lack) 이론을 거부한다(reject를 falsify랑 동의어로 보았습니다)는 것은 정반대의 얘기죠.

  • 승동 · 309234 · 15/03/28 22:52 · MS 2009

    책에 있는 해설을 가져와보면(이솔루션)

    5번 선지 분석은
    "부정적 사례가 많은 것을 거부하는 것이지, 적은 것을 거부하는 것이 아닙니다. 지문 내용과 일치하지 않는 선택지입니다."
    라고 하였습니다.

    손무당님의 말대로 부정적 사례 혹은 예시가 적은 것을 거부하라는 것은 지문의 내용과 반대되는 의미입니다 ^^